Makelaar Jisp

Bent u op zoek naar een makelaar in Jisp? HVMS is werkzaam in de regio Zaanstreek en Wormerland. Onze makelaars hebben een uitgebreide kennis van de woningmarkt in Jisp. We weten waardevolle informatie over scholen, voorzieningen en andere factoren die van belang kunnen zijn bij het nemen van een beslissing over een woning. Wilt u uw woning in Jisp verkopen? Of bent u juist van plan om een woning te kopen in Jisp? Onze makelaars helpen u graag bij de aankoop of verkoop van uw woning. U kunt uw gegevens achterlaten via het contactformulier en dan nemen wij contact met u op.

Wonen in Jisp

Het pittoreske Jisp is een klein gemoedelijk dorp in de gemeente Wormerland. Jisp kan omschreven worden als een rustig, maar gezellig dorp dat omringt is door mooie natuur. Ondanks dat Jisp maar zo’n 300 woningen telt, is er wel een grote variëteit aan woningen. In Jisp bevinden zich namelijk vele historische monumentale panden, van welke sommige al vele eeuwen oud zijn, en daarnaast veel vrijstaande woningen en eengezinswoningen.

Rust en natuur

De gemeente Wormerland heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Het aantal nieuwbouwwoningen is de afgelopen jaren flink gestegen. Hierdoor is het aantal inwoners in de gemeente Wormerland de afgelopen vijf jaar met ongeveer vijf procent gestegen. In Jisp zijn er momenteel weinig nieuwbouwprojecten. Dit komt mede, omdat Jisp middenin het natuurgebied het Wormer- en Jisperveld ligt en er daarom strenge eisen zijn voor nieuwbouw. Voor degene die op zoek zijn naar rust en vrije natuur is Jisp dan ook uitermate geschikt. Daarnaast is Jisp erg kindvriendelijk, mede doordat het hele dorp een 30 km/h zone is.

Geschiedenis Jisp

Het dorp Jisp heeft een ontzettend rijke en interessante geschiedenis. In de 13e eeuw hield Jisp zich bezig met de visvangst op de grote meren in de regio. Veel mensen vestigde zich daarom in het dorp, vanwege het grote werkaanbod. En wist u al dat Jisp door de hoge welvaart destijds in 1200 op de nominatielijst heeft gestaan om de hoofdstad van Nederland te worden? In de 17e en 18e eeuw werd Jisp opnieuw belangrijk door de walvisvaart in de toenmalige Zuiderzee. In dit welvarende tijdperk telde het dorp ruim 3800 inwoners. De jaren daarna is het aantal inwoners sterk teruggelopen. Momenteel wonen er in Jisp nog maar een ruime 700 mensen, wat u als toekomstige inwoner heerlijk kan laten genieten van de rust.

Bereikbaarheid Jisp

Dankzij de gunstige ligging van Jisp, bent u met de auto binnen 20 minuten in Amsterdam en Zaandam en binnen 10 minuten in Purmerend. Dat is natuurlijk uitstekend voor degene die willen genieten van de rust, maar tegelijkertijd snel in stedelijk gebied willen zijn. Mocht u voorzieningen dichterbij zoeken, dan treft u in het winkelhart van Wormer alle soorten basisvoorzieningen. Van supermarkten tot aan bakkerijen, slagers en leuke winkels. Daarnaast heeft Jisp één basisschool, het gemoedelijke dorpscafé ‘De Lepelaar’ en een voetbalvereniging. Overige sportverenigingen vindt u in omliggende dorpen, alsmede de middelbare scholen.