Makelaar Zaandam

Bent u op zoek naar een makelaar in Zaandam? Het kantoor van HVMS is gevestigd in Zaandam en onze makelaars hebben een uitgebreide kennis van de woningmarkt in Zaandam. We weten waardevolle informatie over scholen, voorzieningen en andere factoren die van belang kunnen zijn bij het nemen van een beslissing over een woning. Wilt u uw woning in Zaandam verkopen? Of bent u juist van plan om een woning te kopen in Zaandam? Onze makelaars helpen u graag bij de aankoop of verkoop van uw woning. U kunt uw gegevens achterlaten via het contactformulier en dan nemen wij contact met u op.

Wonen in Zaandam

De grote variëteit aan woningen en de vele voorzieningen maakt Zaandam een fijne plek om te wonen. Van monumentale panden, karakteristieke jaren ’30 woningen tot moderne nieuwbouw. De knusse straten in de verschillende vooroorlogse wijken doen stads aan, een sterk contrast met het sfeervolle buurtschap Haaldersbroek bij de Zaanse Schans. De stad strekt zich uit aan beide zijden van de Zaan. Een geliefde plek om te wonen, vanaf uw balkon genieten van de langsvarende boten of vanuit uw eigen tuin in uw bootje stappen voor een dagje varen.

Stad met historie

Dankzij de gunstige ligging aan de Zaan en de nabijheid van Amsterdam is Zaandam al in de 17e eeuw tot bloei gekomen. In de Zaanse hoogtijdagen waren er maar liefst zeshonderd molens tegelijk actief. Daarnaast was de Zaanstreek het centrum van de scheepsbouw in Europa. Na de uitvinding van de stoommachine zijn de vele molens vervangen voor fabrieken. Van de molens zijn er niet veel meer over, maar de fabrieken staan nog steeds onmiskenbaar langs de Zaan. Waarbij de Verkadefabriek waarschijnlijk de meest bekende is. De meeste fabrieken hebben inmiddels een andere functie gekregen; verschillende pakhuizen omgebouwd tot fraaie wooncomplexen.

Gunstige ligging nabij Amsterdam

De ligging nabij Amsterdam is ook tegenwoordig een belangrijke beweegreden om een woning in Zaandam te kopen. Met de trein bent u binnen 15 minuten op Amsterdam Centraal, met de auto rijdt u ook in ongeveer een kwartier naar Amsterdam en op de fiets is Amsterdam ook goed bereikbaar via het snelfietspad of de Hempont. Verder zijn ook de snelwegen A7, A8 en A10 gemakkelijk bereikbaar.

Voorzieningen in Zaandam

Wat betreft voorzieningen doet Zaandam niet onder voor andere middelgrote steden. Het vernieuwde stadshart biedt een ruim aanbod aan winkels en horecagelegenheden voor een gezellig dagje winkelen. Op de Dam treft u een breed aanbod aan restaurants en uitgaansgelegenheden, waaronder het Zaantheater. Er is een ruim aanbod aan basis- en voortgezet onderwijs en sportverenigingen voor jong en oud, een ruim aanbod aan medische voorzieningen in het Zaans Medisch Centrum. En voor een wandeling met de hond of een rondje hardlopen kunt u terecht in één van de parken, het Hembrugterrein of het Jagersveld. Laatstgenoemde is samen met het nabijgelegen natuurgebied Het Twiske ook een heerlijke plek om te relaxen op een warme zomerdag.