Taxatie

Bij taxeren is kennis van de lokale markt belangrijk. Taxateurs mogen daarom alleen in hun eigen regio taxaties uitvoeren. Ons werkgebied reikt van Zaanstad tot aan Kennemerland, en in oostelijke richting naar Purmerend, Oostzaan, Landsmeer en Waterland. Onze gecertificeerd taxateurs zijn onafhankelijk en houden jaarlijks hun kennis up-to-date. Voor meer informatie en de kosten voor een taxatierapport kunt u contact met ons kantoor opnemen of laat uw gegevens achter en dan bellen wij u terug.

Wat houdt een taxatie in?

Waneer wij uw woning taxeren, komen we hiervoor op een afgesproken tijdstip bij u langs. Tijdens de taxatie van uw woning letten we op de volgende factoren:

• De staat van onderhoud
  • De inhoud en het oppervlakte
  • De functionele indeling
  • De constructie en de gebruikte materialen en kwaliteit ervan
  • Mate van isolatie en energiezuinigheid
  • Verplichtingen en rechten, zoals erfpacht
  • De ligging en de omgeving
  • Het bestemmingsplan
  • De marktsituatie

NWWI-taxatie

NWWI staat voor Nederlands Woning Waarde Instituut. Het NWWI is een onafhankelijke stichting die taxatierapporten valideert om zo de betrouwbaarheid van taxaties te waarborgen. HVMS is bij het NWWI aangesloten en dit betekent dat al onze taxatierapporten worden gecontroleerd en daarrdoor voldoen aan de gestelde eisen van geldverstrekkers.

Wanneer heeft u een taxatierapport nodig?

Wanneer u een woning koopt, zal uw geldverstrekker vragen om een taxatierapport. Hypotheekverstrekkers willen namelijk weten of u een reële prijs voor de woning heeft betaald. Een goed moment om een woning te laten taxeren is wanneer er een voorlopig koopcontract is getekend. Een taxateur bepaalt de marktwaarde van de woning op basis van verschillende factoren, zoals de locatie en wat soortgelijke woningen in de buurt waard zijn. Het bepalen van de marktwaarde van een woning is maatwerk. Dit betekent dat dit afwijkt van de WOZ-waarde die is samengesteld uit een rekenkundig model uit een eerdere periode.

Niet alleen wanneer u een woning koopt heeft u een taxatierapport nodig. Ook als u uw hypotheek wilt aanpassen voor bijvoorbeeld een verbouwing of bij een echtscheiding kan er door de geldverstrekker om een taxatierapport worden gevraagd.

Kosten taxatierapport

Taxeren is maatwerk, ieder taxatierapport is anders en daarom variëren ook de prijzen voor taxaties. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze tarieven.

Waarom kiezen voor HVMS?

Gevalideerd taxatieraport
Bij HVMS krijgt u altijd een betrouwbare taxatie van uw woning. Onze taxatierapporten worden door een onafhankelijke stichting (NWWI) gecontroleerd.

Gecertificeerde taxateurs
Wanneer u kiest voor HVMS wordt uw woning getaxeerd door een gecertificeerde taxateur. Onze taxateurs zijn deskundig, kennen de regio en voldoen aan de strenge opledingseisen.

Optimale marktkennis
Naast taxeren werken onze taxateurs ook als makelaar. Zij volgen de markt op de voet en zijn volledig op de hoogte van de prijsontwikkelingen in de regio. Hierdoor kunt u vertrouwen op een taxatie rapport met de juiste waarde.

Verzekerd van deskundigheid en kwaliteit

De taxatie van uw woning moet natuurlijk wel goed gebeuren. Er hangt namelijk een heleboel vanaf. Zoals de hoogte van uw maandlasten en hypotheek bijvoorbeeld. Bij HVMS weet u zeker dat het goed zit. We zorgen dat onze kennis actueel is, kennen de markt goed en leveren bovendien altijd maatwerk!

David Slop - Directeur wonen HVMS

Ons werkgebied

Onze taxateurs mogen in hun eigen werkgebied taxaties uitvoeren. Wanneer u een taxatierapport nodig heeft voor een woning in de volgende plaatsen, dan verzorgen wij dit graag voor u. Zaandam, Koog aan de Zaan, Zaandijk, Westzaan, Wormerveer, Krommenie, Assendelft, Wormer, Jisp, Wijdewormer, Purmerend, Oostzaan, Landsmeer, Uitgeest, Castricum, Limmen, Heemskerk.